Česky English

Charakteristika školy

Základní údaje o škole 

  • Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání  "Škola - základ života".
  • Plně organizovaná škola s 1. až 9. ročníkem.
  • Rozšířená výuka matematiky a přírodovědných předmětů od 6. ročníku - přírodopis, zeměpis, fyzika, matematika.
  • Počet žáků: 480.

skola_6.JPG

Základní cíle 

  • Poskytnout žákům kvalitní základy všeobecného vzdělání.
  • Umožnit žákům osvojit si strategie učení a motivovat je pro celoživotní učení.
  • Podněcovat žáky k tvořivosti, logickému myšlení a k řešení problémů.
  • Rozvíjet komunikativní dovednosti žáků potřebné k plnohodnotnému soužití a kvalitní spolupráci s ostatními lidmi.
  • Vést žáky ke spolupráci a respektování práce a úspěchů vlastních i druhých.
  • Vytvářet u žáků potřebu projevovat pozitivní city v chování, jednání i prožívání životních situací.
  • Rozvíjet vnímavost a citlivé vztahy k lidem, prostředí i k přírodě.
  • Pomáhat žákům při rozhodování o vlastní životní a profesní orientaci.

skola_3.jpg

Klima školy

  • Zaměřujeme se na vytváření pozitivní atmosféry ve škole. Ta je dána především vztahy mezi žáky, učiteli a žáky, učiteli a rodiči, mezi zaměstnanci školy a v neposlední řadě i mezi školou a širokou veřejností.
  • Na škole pracuje školní metodik prevence, který zpracovává každoročně plán akcí, doporučuje a navrhuje způsoby začlenění vhodných témat v rámci prevence do výuky. Ve škole pracují PEER aktivisté.
  • Vytvářením pozitivního klimatu přispíváme k realizaci cílů školy.
  • Prioritou strategie personální práce školy je zajištění výuky prostřednictvím kvalifikovaných pedagogických pracovníků.
  • Pro náš pedagogický sbor je výrazným pozitivem jeho stabilita, zkušenosti pedagogů a zázemí poskytované pedagogům začínajícím. Tyto kvality sboru se promítají do kvalitní výuky a výchovy našich žáků.
  • Pedagogové si neustále prohlubují znalostí a získávají dovednosti v jazykové, společensko-vědní, přírodovědné a dalších oblastech. Získané znalosti pracovníků jsou využívány v řídící práci, k dalšímu zefektivnění práce v hodinách jednotlivých vyučovacích předmětů, ve volitelných předmětech, v prevenci sociálně patologických jevů…

 Talentovaní a integrovaní žáci

  • Škola vytváří prostor pro všechny žáky, včetně talentovaných žáků a žáků se specifickými vzdělávacími potřebami.
  • Nabídka povinně volitelných předmětů přispívá k  profilaci žáků a ke smysluplnému využití volného času. Talentovaní žáci jsou vedeni k účasti v soutěžích. Specifikem školy jsou skupiny s rozšířeným vyučováním matematiky a přírodovědných předmětů.
  • K rozvoji nadání žáků škola uskutečňuje rozšířenou výuku matematiky a přírodovědných předmětů podle ŠVP ZV "Škola - základ života". Za tímto účelem vytváří skupinu žáků s rozšířenou výukou nebo zřizuje třídu s rozšířenou výukou.

Aktivity pro žáky

  • Žáci mají možnost podílet se na tvorbě družinového časopisu, zapojit se do kroužku „PEER“ a využívat aktivit, které Peeři připravují, doučování žáků – pomoc pro žáky s výukovými problémy a žáky dočasně zaostávající v pro žáky šestých ročníků přijetí do do skupiny s rozšířeným vyučováním matematiky a přírodovědných předmětů.
  • Naše základní škola obvykle nabízí zájmové kroužky: sportovní, florbalu, volejbalu, dramatický kroužek, práce s 3D tiskárnou a další. Kroužky jsou vedeny pedagogy naší školy, žáci je navštěvují zdarma. Probíhají pouze v některých ročnících, domluvte se proto s třídním učitelem vašeho dítěte, zda je možné daný kroužek navštěvovat.
  • Zájmové kroužky v našem regionu dále zajišťuje Dům dětí a mládeže v Čáslavi (http://www.ddmcaslav.cz/). 

Materiální vybavení školy

  • Odborné učebny (učebny výpočetní techniky, chemie a přírodopisu, matematiky, zeměpisu, multimediální a fyziky, přírodní učebna)
  • Moderní tělocvična; tělocvična s nářaďovnou, šatny, sociální zařízení, plynovou kotelnu, strojovnu vzduchotechniky. Rozměry tělocvičny 30m x 19m. V odpoledních hodinách je tělocvična využívána veřejností (volejbal, tanec, atletika, florbal) - více zde.

skola_2.jpgskola_4.jpg

Škola a veřejnost, škola a zřizovatel

  • Rodiče využívají pravidelně se konající rodičovské schůzky a individuální konzultace s vyučujícími. Komunikaci školy s rodiči pomáhá rozvíjet Rada rodičů. Při škole pracuje Školská rada.
  • Velmi dobrá je spolupráce s mateřskými školami.
  • Především v oblasti společensko-vědních oborů využívá škola nabídky městské knihovny, divadla, muzea a informačního střediska.
  • V rámci řešení výukových a výchovných problémů spolupracuje škola s pedagogicko-psychologickou poradnou. 
  • Při výchově k volbě povolání spolupracuje škola se středními školami a učilišti v regionu. Neformální spolupráce probíhá také s okolními základními školami a základní uměleckou školou. 
  • Komunikace velmi dobře funguje i na úrovni ředitelství školy a zřizovatele školy Města Čáslav.